Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand actuele berichten omtrent onze diensten.

Direct hulp nodig?

Neem contact met ons op om uw problemen samen op te lossen!

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over diensten van KCF Ondersteuning

Wat zijn de kosten als wij een vordering uit handen geven?

Dat hangt helemaal af van de soort vordering. Die bepaalt namelijk wat wij moeten doen om uw klant alsnog te laten betalen. Daarom heeft KCF Ondersteuning een eigen financiële bijsluiter ontwikkeld. Daarin staan alle mogelijkheden op een rij, voorzien van een voorbeeld en de bijbehorende kosten. Dit document krijgt u van ons overhandigd, zodat altijd duidelijk is wat een dienst u kost en wat u van ons mag verwachten.

Hoe gaan jullie te werk bij een vordering?

Ook dat varieert sterk, afhankelijk van de soort opdracht die u ons geeft. In onze zelfopgestelde financiële bijsluiter die we u overhandigen, staat helder beschreven hoe we in welke situatie handelen.

Worden we op de hoogte gehouden van wat er allemaal gebeurd met ons een dossier?

Binnenkort is het mogelijk om online mee te kijken in ons systeem. Zo kunt u ‘live’ de status van uw dossier zien. Tot die tijd blijft het mogelijk om bij ons de actuele stand van zaken van uw dossier op te vragen. Hierin staat wanneer en hoelang welke medewerker van ons met uw debiteur gesproken heeft, wat daarin aan bod is gekomen en welke afspraken gemaakt zijn.

Hoelang zijn jullie met mijn vordering bezig?

Uiteraard doen we er alles aan om er voor te zorgen dat uw geld zo snel mogelijk op uw rekening staat. Maar het geven van een termijn is onmogelijk. Simpelweg omdat niet iedere debiteur weer anders reageert. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen? Als uw opdracht voor 16.00 uur bij ons binnen is, heeft uw debiteur de volgende dag nog een brief op de mat liggen. Vervolgens zetten we zo snel mogelijk vervolgstappen en maken we duidelijke afspraken met uw debiteur over het voldoen van verplichtingen. En ons advies: Hoe sneller uw vordering bij ons binnen is en hoe korter geleden de betalingstermijn verstreken, hoe groter de kans dat u alsnog uw geld terug ziet.

Wanneer wordt er bij ontvangst van gelden overgemaakt naar ons?

Iedere week maakt KCF Ondersteuning geld over naar opdrachtgevers. Soms is dat het hele bedrag dat u tegoed heeft, soms zijn het deelbetalingen als uw debiteur nog niet aan al zijn verplichtingen heeft voldaan. We houden dus geen geld achter tot het moment dat de volledige vordering voldaan is. Wel verrekenen we de aan u gefactureerde kosten met de (deel)betalingen die wij aan u doen.