

Grotere betaalachterstanden, oplopende betaaltermijnen, hogere werkdruk. Heeft uw financiële afdeling te kampen met deze problemen? Ga dan over tot optimalisatie van uw order to cash-proces! Anders laat u winst wegstromen…
Uw debiteurenbeheerders besteden hun tijd aan het oplossen van klachten. Ze komen niet toe aan hun reguliere werk, waardoor betaalachterstanden groter en gemiddelde betaaltermijnen overschreden worden. Op kantoor slaat de stress toe…
Uw debiteurenbeheerders vallen van ad-hoc klus in ad-hoc klus. Ze bellen zonder strategie achter hoge facturen aan. Terwijl klanten helemaal niet als debiteur te boek willen staan en juist door onduidelijkheid hun rekening niet kunnen voldoen. Hun klachten nemen toe…
De werkdruk is onevenredig verdeeld. Waar de ene medewerker zich vakkundig verstopt achter een stapel dossiers, loopt de ander het vuur uit de sloffen. De manager is te druk en heeft geen oog voor de problemen. Uw medewerkers raken gedemotiveerd.
Wees gerust. Er is een manier om uit de negatieve spiraal te komen: met optimalisatie van creditmanagement-beleid! Oftewel met het stroomlijnen van al van alle activiteiten die uw medewerkers uitvoeren vanaf het moment dat een bestelling binnenkomt tot de betaling van de factuur voor uw product of dienst. Houdt uw salesafdeling zich bezig met klantacceptatie? Verwerkt en factureert uw orderentry tijdig zijn orders? Spelen uw debiteurenbeheerders op de juiste manier in op onbetaalde facturen? Met procesoptimalisatie komt u tot het gewenste samenspel.
Alles begint met het scheppen van structuur, het maken van keuzes en duidelijke communicatie over het proces. Vragen die u zichzelf daarbij moet stellen, zijn: voegen al uw processen daadwerkelijk iets toe? Of worden ze in stand gehouden omdat ‘we dit altijd zo gedaan hebben’? Een goed startpunt is de focus te leggen op uw bedrijfsdoelstellingen en daar uw procesverbetering op af te stemmen. Ga voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. En besef dat procesverbetering een continue bezigheid is en verandermanagement vraagt.
Stress op kantoor, klachten van de klant, demotivatie bij medewerkers. U verdrijft het met optimalisatie van uw order to cash-proces. Omdat kortere doorlooptijden, procesdigitalisering, ontwikkeling van het team, verbeteren van dienstverlening, verhogen van productiviteit en lagere kosten allemaal resultaten van een consistent creditmanagement-beleid zijn. En dat zorgt voor rust, tevreden klanten en gemotiveerde medewerkers. Maar ook voor een hogere winst.
Hulp nodig om alle processen rond uw geldstromen te verbeteren en om tot optimalisatievoorstellen komen? KCF ondersteunt u graag om nog efficiënter en doelgerichter te werken. Met analyse, advies, opstellen van beleid, implementatie en monitoring. Nieuwsgierig naar onze werkwijze? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Ga naar order to cash-procesoptimalisatie.
Als het om het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal gaat, delen we graag onze kennis. Met tips, tricks, updates en nieuws geven we u handvatten voor uw dagelijkse creditmanagement-praktijk.
Lees onze blogsBezoek: |
Zwartewaterallee 44-48 8031 DX Zwolle Plan uw route » |
---|---|
Bel: | +31 (0)38 - 385 18 60 |
Mail: | info@kcf.nl |
Volg: |
Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.