Order to cash-procesanalyse "Dankzij de creditmanagement-analyse worstelen we niet meer met betaaltermijn-overschrijdingen"

Van Dijk Groothandel in Kampen is hét adres voor food en non-food artikelen. Supermarkten, bedrijven, verenigingen, instellingen en speciaalzaken voorzien zij al decennialang van zoetwaren, dranken, diepvriesproducten en snacks. Tevens kan Van Dijk Groothandel met hun eigen merk Campenaer koffie de gehele warme drankvoorziening op de werkvloer verzorgen. Om hun gemiddelde overschrijding van betalingstermijnen terug te dringen ondersteunden we debiteuren- en crediteurenbeheerster Janke van Dijk met een creditmanagementanalyse van het order tot cash-proces.

'Al bij de eerste kennismaking merkten we KCF’s kennis op'

“Drie jaar geleden kwam Martin Kombrink namens KCF al een bij ons langs voor een kennismakingsgesprek. We waren benieuwd hoe zij tegen ons debiteurenbeheer aankeken en of zij ruimte voor verbetering zagen. Uit de tips die we toen ontvingen, merkten we hun professionele kennis al op. Toch besloten we toen ons debiteurenbeheer nog zelf te blijven doen. Sinds het gesprek groeiden we echter hard. Afgelopen zomer constateerden we dat ons debiteurenbeheer daarbij achterbleef. Omdat ik als enige debiteuren- en crediteurenbeheerster nog steeds in mijn eentje verantwoordelijk was voor onze groeiende klanten-en leverancierskring besloten we dat het anders moest. Daarop nodigden we meteen KCF weer uit om mee te denken.”

'Bij onze accountmanagers is de rust teruggekeerd'

“Met een creditmanagent-analyse liet KCF de rust in de uitvoering van ons debiteurenbeheer terugkeren. En de rust bij onze accountmanagers. Zij hebben fijn en goed contact met hun klanten, zoals dat bij het familiebedrijf Van Dijk Groothandel past. Maar ook zij merkten dat nakomen van gemaakte afspraken aangaande betalingen moeizamer ging. Dat zorgde voor een spagaat, want het sociale contact wilden ze niet op het spel zetten. Op die twijfel sprong KCF perfect in. Martin maakte duidelijk dat zij een hele sociale manier van incasseren hebben, helemaal in de lijn van onze familiaire identiteit. We kwamen overeen dat ikzelf alle automatische incasso’s bleef doen en dat zij alle achterstallige betalingen gingen oppakken, inclusief het treffen van mogelijke betalingsregelingen.”

'Het betaalgedrag van onze klanten is in positieve zin veranderd'

“KCF heeft woord gehouden. Onze accountmanagers horen van onze klanten alleen maar positieve verhalen over hun aanpak. Die is er echt op gericht om de relatie goed te houden door onze klanten te helpen bij het betalen van onze facturen. De angst van onze accountmanagers om het debiteurenbeheer deels uit handen te geven, is helemaal weg. En zelfs veranderd in enthousiasme. Ook, omdat we echt merken dat het betaalgedrag van onze klanten veranderd is; op tijd en in veel gevallen zelfs sneller. Ik zou ieder bedrijf adviseren om KCF in te schakelen. Ze zijn gewoon goed in het werk dat ze doen. En wat heel prettig is: ze werken met een vast contactpersoon. Daar kunnen we altijd en overal mee schakelen. Dat maakt de lijntjes kort. Als ik een vraag heb, krijg ik binnen een dag antwoord.”

Meer referenties

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek:
Aagje Dekenstraat 53
8023 BZ Zwolle
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter