Service-overeenkomst "Onze service-overeenkomst heeft rust in mijn hoofd gebracht"

Het administratie- en advieskantoor MK Administratie verzorgt de financiële administratie en boekhouding voor bedrijven en particulieren. En adviseert hen over fiscale regelgeving. Om zijn creditmanagement eens tegen het licht te houden, nam eigenaar Meindert Kramer contact met ons op voor een service-overeenkomst, bestaande uit een jaarlijks adviesgesprek, toegang tot het KCF-seminar, telefonisch advies bij debiteurenbeheer en behandeling van vijf incassodossiers.

'Ik wilde mijn vertrouwensrelatie met klanten niet beschadigen'

“Als administratiekantoor bouw je een vertrouwensrelatie op met klanten. Dat maakt het lastig om te zeggen: 'hé betaal je rekening eens!' Door die spagaat vond ik het echt vervelend om achter debiteuren aan te bellen. Ik werd er onrustig van. Zeker toen ik merkte dat sommige mensen er misbruik van maakten dat ik de klantrelatie niet wilde beschadigen. Met een collega besprak ik de onrust die er bij me leefde. Die wees me op KCF.”

'Bij het adviesgesprek al overtuigd'

“Ik wilde rust creëren en besloot een adviesgesprek met ze aan te gaan als onderdeel van de service-overeenkomst. Tijdens dat gesprek stelde KCF me vele vragen. Bijvoorbeeld hoe snel ik facturen betaald wilde hebben en hoe snel ik aanmaande. Ik vond de termijnen die we hanteerden te billijken, maar zij vonden deze te lang. Al na dat eerste gesprek was ik overtuigd van hun kunnen en besloot ik door te pakken. Om mij te ontzorgen, mocht KCF mijn volledige debiteurenbeheer overnemen.”

'Ik kreeg volop inspraak in het plan van aanpak'

“KCF stelde eerst een plan van aanpak op en betrok mij daarbij volop. In goed overleg besloten we alle termijnen aanzienlijk in te korten. Ook koppelden ze hun softwareprogramma Debisoft met ons AFAS Profit-systeem. Vanaf dat moment gingen ze aan de slag voor mij. In de praktijk bleek hun plan van aanpak uitstekend te functioneren. Slechts op details hebben we nog het een en ander gefinetuned.”

'Ik hoef niet meer te doen wat ik vervelend vind'

“Door het werk van KCF is het aantal openstaande debiteuren een stuk minder geworden. Op die paar notoire wanbetalers na dan... Maar ook daar helpt KCF me mee. Want bij die klanten ontzorgen ze me weer met een incassotraject. Zo hoef ik dankzij KCF niet langer te doen wat ik vervelend vind. Sterker nog, ik kan me weer bezighouden met datgene waar ik goed in ben: ondernemers adviseren over hun bedrijf. Daardoor is de rust in mijn hoofd teruggekeerd en het plezier in mijn werk enorm toegenomen.”

'KCF maakt voortdurend inzichtelijk wat ze doen'

“Ik heb KCF leren kennen als een betrouwbare partij, die nakomt wat ze beloven en afspreken. En die in de communicatie heel duidelijk is. Ze maken voortdurend inzichtelijk wat ze voor me doen of gedaan hebben. Ook schromen ze niet om mij af en toe achter de broek aan te zitten. Bijvoorbeeld als ze een vraag van mijn klant ontvangen, waarop ik het antwoord moet geven. Dan verwachten ze van mij snel actie. Logisch, want ik wil immers het geld van debiteuren zo snel mogelijk binnen krijgen. Nee, KCF mag mijn debiteurenbeheer en incassotrajecten zeker nog lang blijven doen.”

Meer referenties

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek:
Aagje Dekenstraat 53
8023 BZ Zwolle
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter