Werkkapitaal-optimalisatie "KCF loste ons werkkapitaal-probleem op"

Zowel voor personeel aan land als op het water is Werckpost dé partner voor uitzenden, detacheren, payrolling en werving & selectie. Het uitzendbureau met vestigingen in Urk, Kampen, IJmuiden en Harlingen kampte met een cashflow-probleem door uitblijvende betalingen. Financieel manager Leon Verhoeff schakelde ons in voor de oplossing.

'De tijd om er bovenop te zitten ontbrak'

“Tot 2018 deden we zelf ons debiteurenbeheer. Maar ons bedrijf groeide in de jaren daarvoor zo hard, dat we het zelf niet meer konden behappen. We kregen steeds meer last van rekeningen die niet op tijd werden voldaan. Zo ontstond er een werkkapitaal-probleem. Onze organisatie is namelijk op wekelijkse verloning van de uitzendkrachten ingericht. Maar ondertussen moesten wij zelf maanden wachten op ons geld... De tijd om daar bovenop te zitten ontbrak ons.”

'KCF nam het hele debiteurenbeheer van ons over'

“Het administratiekantoor waar we mee samenwerken, was al klant bij KCF. Zij tipten ons om contact met hen op te nemen. Na een gesprek was al duidelijk dat ze ons de lastenverlichting konden bieden die we zochten. Debiteuren bellen, mailen of aanmanen; we hoefden het niet zelf meer te doen, want KCF nam het hele debiteurenbeheer van ons over. Zo maakten ze ons werk een stuk makkelijker en zorgden ze er gelijk voor dat ons werkkapitaal geoptimaliseerd werd.”

'We hoefden alleen eenmalig de juiste gegevens aan te leveren'

“Met Debisoft beschikt KCF over een eigen softwareplatform voor debiteurenbeheer. Ze legden een koppeling tussen hun systeem en dat van ons. Het enige dat wij hoefden te doen, was eenmalig de juist informatie in het systeem zetten. Zaken als creditnota’s en betalingstermijnen. Zij synchroniseerden beide systemen elke ochtend en daar kwam dan voor KCF een to-do-lijst uit. Al die taken voerden zij uit en ondertussen kregen wij een terugkoppeling van de status. We hadden bijna dagelijks contact en altijd waren ze voor ons bereikbaar.”

'KCF liet binnen drie maanden de rust terugkeren'

“Zo heeft KCF voor ons binnen drie maanden een stuk rust gecreëerd. Ze achterhaalden tegen welke problemen onze debiteuren aanliepen en maakten ons dat ook inzichtelijk. Het geld kwam nu wel op tijd of in ieder geval veel eerder binnen. Zo brachten ze ons werkkapitaal weer op peil en konden wij verder groeien. Omdat we nu in staat waren om meer personen per jaar voor te financieren, konden we meer poppetjes wegzetten bij klanten. Door die opschaling zijn we zeker 25% gegroeid.”

'Ze trainden onze collega in hun werkwijze'

“Dik een jaar heeft KCF het debiteurenbeheer voor ons gedaan. Maar omdat we inmiddels over vier vestigingen in Nederland en twee in het buitenland beschikken, is onze organisatie groot genoeg om het debiteurenbeheer weer zelf op te pakken. Daarvoor namen we ook iemand aan. We wilden alleen wel dat zij bleef werken op de manier van KCF. Daarom gaven ze onze nieuwe collega een aantal trainingen. Ook droegen ze alle cases keurig aan haar over en bleven ze op de achtergrond onze vraagbaak.”

'Zoals KCF het aanpakt, wordt het bijna leuk om te doen'

“Ik heb KCF leren kennen als een prettig bedrijf. Ze bieden volledige ontzorging en hun communicatie is uitstekend en altijd up to date. Bovendien spreekt hun sociale omgang met debiteuren ons erg aan. Laten we eerlijk zijn; het is niet een klus die bedrijven graag uitvoeren. Maar zoals zij het aanpakken, wordt het bijna leuk om te doen.”

Meer referenties

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek:
Aagje Dekenstraat 53
8023 BZ Zwolle
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter