Debiteurenbeleid-uitvoering "Dankzij KCF blijft onze liquiditeit goed"

Bekwaam, betrokken en betekenisvol levert Beens Groep met constructieve waterbouw, baggerwerk en renovatie van binnenstedelijke kademuren al 60 jaar lang vakmanschap op de grens van land en water. Vanwege tijdsgebrek schakelde Beens Groep ruim vijf jaar geleden KCF in om het debiteurenbeheer over te nemen. Tot vreugde van financieel controller Dirk Beens.

‘We hadden structuur in ons debiteurenbeleid nodig’

“Dat idee kwam van onze financieel directeur Koen Roeten. Hij zag dat we als financiële afdeling worstelden met ons debiteurenbeheer. We belden wel achter onze debiteuren aan, maar te vaak schoot het er vanwege tijdgebrek bij in. De ene keer belden we om de week, de andere keer zaten er weer tien dagen tussen. Koen wilde er structuur in brengen. En omdat hij goede contacten onderhield met Martin Kombrink, was een gesprek met KCF snel geregeld.”

‘We willen dat relaties goed blijven’

“De aanpak die KCF voorstaat, spreekt ons heel erg aan. Ze staan een sociale manier van incasseren voor en blijven lang vriendelijk. Dat past bij ons als bedrijf. En dat is ook nodig in onze sector. We werken veel samen met overheden en aannemers en komen elkaar altijd weer tegen. Ook als een betaling een keer te laat gedaan wordt, willen we dat de relaties goed blijven. Daar is KCF heel goed in. Hun vreemde ogen dwingen vriendelijk.”

‘Eigenlijk hebben we nergens omkijken meer naar’

“Het woord ontzorgen komt als eerste in me op als ik aan KCF denk. Eigenlijk komt het erop neer dat we helemaal geen omkijken meer hebben naar ons debiteurenbeheer. Als we omhoog zitten met een uitblijvende betaling bellen we KCF. Vanaf dat moment zitten zij er adequaat bovenop en informeren ze ons altijd keurig over de stappen die ze zetten. De eerste herinneringsbrief, een aanmaning, een belletje. Daar rapporteren ze over.”

‘KCF heeft veel kennis van onze sector’

“KCF neemt ons mee in processen die in het uiterste geval leiden tot deurwaarders of een rechtsgang. Maar dat hebben we in al die jaren nog maar zelden meegemaakt. Dat zegt ook veel over hun werkwijze. Die typeert zich door veel kennis van de sector van hun klanten. In onze branche is een betalingstermijn van 60 dagen gemeengoed. Op die termijn hebben ze hun hele debiteurenaanpak voor ons ingericht.”

‘We lopen veel minder risico’

“Dankzij KCF hebben we de zekerheid dat ons geld op tijd binnen komt. Daardoor blijft onze liquiditeit goed en lopen we minder risico. Zakelijk hebben we dus veel voordeel bij hun betrouwbaarheid. Maar wat ik ook heel prettig vind, is het warme contact dat we met Martin en zijn medewerkers hebben. Bij elk bezoekje is er even tijd voor een leuk gesprek. Ook in dat opzicht zijn ze heel sociaal.”

Meer referenties

Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’ Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’

Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’

Lees meer
‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’ ‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’

‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’

Lees meer
‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’ ‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

Lees meer

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek: Zwartewaterallee 44-48
8031 DX Zwolle
Plan uw route »
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter