Debiteurenbeleid-uitvoering ‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’

Volek Poedercoating blinkt uit in het stralen en poedercoaten van alle soorten ijzeren, stalen en aluminium producten. Omdat het bedrijf uit Biddinghuizen vaak een bomvolle agenda heeft, hield zij weinig tijd over om achter niet-betalende debiteuren aan te gaan. Om die reden schakelden zij ons in. “Dankzij KCF is de gemiddelde betalingstermijn een heel eind naar beneden gegaan”, aldus eigenaar Gerald Lekkerkerker.


Volek Poedercoating kwam zo’n vijf jaar geleden in contact met KCF. “Een vriend, die zijn debiteuren ook uitbesteedde aan KCF, tipte me hierover”, vertelt Gerald. “Wij hebben heel veel klanten, zo’n 500 tot 600. Het gaat daarbij vaak om kleine bedragen. We zijn te druk om zelf zicht te houden op of zij betalen. Dat is dan een van de eerste dingen die je laat liggen. Maar als je geen geld ontvangt, ben je eigenlijk voor niks aan het werk.”

Stipt

Dus kwam KCF in actie. “Wij factureren zelf naar de klant, maar doen daarna niks meer”, legt Gerald uit. “KCF houdt nauwlettend in de gaten of er betaald wordt. Als een klant dat na 30 dagen niet heeft gedaan, zit KCF er op dag 31 gelijk bovenop. Ze zijn daar heel stipt in. Mocht het nodig zijn, regelen zij ook het incassotraject en eventuele rechtszaken. Binnen zestig dagen weten wij of een klant betaalt of niet, voordat een rechtszaak begint. Voorheen waren we dan 8 maanden verder.”

Vriendelijke manier van incasseren

Maar incassotrajecten en rechtszaken komen sinds de inzet van KCF bijna niet meer voor. “KCF gaat op een heel vriendelijke manier om met onze debiteuren”, vertelt Gerald. “Dat vind ik ook heel belangrijk. Een klant weet nu dat hij binnen dertig dagen moet betalen. Ze zitten niet te wachten op een telefoontje van KCF. Het is ook een kwestie van opvoeden.”

Aanraden

Gerald raadt KCF daarom zeker ook aan, aan andere bedrijven. “Wij verloren altijd veel geld op betalingstrajecten die te lang duurden”, vertelt hij. “We hebben veel jaren gekend met hoge afschrijvingen. Nu is dat nihil. De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beden gegaan. En de cashflow is flink verbeterd.”

Meer referenties

Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’ Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’

Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’

Lees meer
‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’ ‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

Lees meer
‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’ ‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’

‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’

Lees meer

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek: Zwartewaterallee 44-48
8031 DX Zwolle
Plan uw route »
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter