Debiteurenbeleid-uitvoering ‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’

Het onderhouden en vervangen van CV- & MV-installaties, loodgieterswerk, advisering & verduurzaming, training en energielabeling. Breman Woningbeheer regio Noord-West is dé multidisciplinaire partner voor alle soorten service-, onderhouds- en installatiewerkzaamheden op alle woninggebonden installatie-onderdelen. Om zich volledig te kunnen richten op waar het in uitblinkt, schakelde het bedrijf ons in voor debiteurenbeheer en advies. Onze vruchtbare samenwerking werd onlangs bekrachtigd met het afsluiten van een nieuw contract.


KCF is inmiddels al heel wat jaren actief voor moederbedrijf Breman. Voor het onderdeel Breman Woningbeheer regio Noord-West zetten wij ons in om de grote debiteurenstroom op de particuliere markt in goede banen te leiden. “Dat is een erg intensieve markt, wat betreft het incasseren”, vertelt John de Boer, Business Controller Breman Noord-West. “Het gaat maandelijks om vele kleine openstaande bedragen, die moeilijker incasseerbaar zijn.”

Structuur aanbrengen

KCF ontziet Breman Woningbeheer regio Noord-West daarin. “Zij hebben ook onze bedrijfsprocessen verbeterd, waardoor er nu meer structuur inzit”, legt John uit. “De kosten die met openstaande facturen gepaard gaan, zien we nu niet meer steeds verder oplopen. Het aantal dagen dat facturen openstaan, is korter dan het was. KCF spreekt onze klanten direct, tijdig en gericht aan. Ook zijn ze bereikbaar voor eventuele klachtenafhandelingen.”

Vernieuwing

Belangrijk daarbij vindt Breman Woningbeheer dat KCF steeds blijft vernieuwen. “Wij zijn als vestiging van Breman zelf ook altijd op zoek naar vernieuwing”, legt John uit. “KCF helpt ons bijvoorbeeld met een digitale verzending van aanmaningen, met een link om direct een factuur betaalbaar te kunnen stellen. Dat zorgt ervoor dat de drempel voor klanten verlaagd wordt en we hiermee onze liquiditeit op peil kunnen houden.”

Onder de aandacht blijven

KCF zorgt ervoor dat debiteurenbeheer niet een nevenfunctie binnen Breman Woningbeheer regio Noord-West is, maar volledig en actief wordt uitgevoerd. “KCF stuurt frequent aanmaningen naar debiteuren”, vertelt John. “Dat doen ze dan niet een keer per maand, maar per twee weken. Daarmee blijven ze onder de aandacht van onze debiteuren. Bij particulieren is dit een erg belangrijk proces, waarmee de voortgang behouden en bewaakt blijft. Dit resulteert dus in een stuk efficiëntie richting onze klanten en tegelijkertijd voor ons een gedegen debiteurenbeheer. Zeker met de nieuwe digitale mogelijkheden wordt het voor de klant en ons makkelijker om de betaling (sneller) af te handelen.”

Debiweb

Ook gaat Breman Woningbeheer Noord-West werken met onze nieuwe webapplicatie voor creditmanagement, Debiweb. “Daarmee krijgen we nog meer inzicht in het betalingsgedrag van debiteuren”, verduidelijkt John. “Dat moet leiden tot een verdere verbetering van onze processen. Vanuit de feedback blijven ook wij als bedrijf leren om onze particuliere klanten zo goed mogelijk te bedienen. Een mooi voorbeeld is een simpele toevoeging van een zin op een factuur, wat richting een klant net even die extra duidelijkheid biedt, en voor ons het proces stukken vereenvoudigt met alle positieve gevolgen van dien.”

Persoonlijke touch

Op de vraag of John KCF aanraadt aan andere bedrijven antwoordt hij: “Zeker! KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren. Daarnaast spreekt de innovatieve slag die ze maken me erg aan.”

Meer referenties

Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’ Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’

Breman Service Rotterdam: ‘Met Debiweb 2.0 kunnen we nog meer info verzamelen’

Lees meer
‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’ ‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’

‘De gemiddelde betalingstermijn is een heel eind naar beneden gegaan’

Lees meer
‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’ ‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

Lees meer

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek: Zwartewaterallee 44-48
8031 DX Zwolle
Plan uw route »
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter