Debiteurenbeleid-uitvoering ‘KCF zit strak op de bal en achterhaalt problemen bij de bron’

Breman Service Genemuiden BV is één van de zes servicebedrijven van de Breman Installatiegroep. Met een team van goed opgeleide en betrokken Bremannen en -vrouwen staat het bedrijf garant voor een kwalitatief goede dienstverlening. Breman Service Genemuiden BV voert preventief en correctief onderhoud uit aan CV- en/of MV-installaties in zo’n 55.000 woningen in de provincies Flevoland, Overijssel en Gelderland. Daarmee zijn ze hét adres voor duurzame en energiebesparende oplossingen voor woningen.


Om te zorgen dat het Genemuider bedrijf zich geheel kan focussen op waar het zo goed in is, schakelde het KCF in voor zijn creditmanagement. “KCF zit strak op de bal, achterhaalt problemen bij de bron en lost deze direct op”, vertelt directeur Steven Visscher.

Breman Service Genemuiden maakt nu zo’n tien jaar gebruik van de diensten van KCF, naar volle tevredenheid. “We werkten daarvoor samen met een deurwaarderskantoor”, legt Steven uit. “Maar we wilden juist voorkomen dat we een deurwaarder nodig hadden. Het gaat bij de particuliere markt vaak om relatief kleine bedragen. Als je dan niet strak op de bal zit, staan de gemaakte kosten om tot een betaling te komen niet meer in verhouding tot de opbrengst. De kosten worden dan veel te hoog.”

Aanmaningenbeheer

Daarom maakte Breman Service Genemuiden de overstap naar KCF. “Met name voor het aanmaningenbeheer voor de particuliere markt”, vertelt Steven. “Bijna 50.000 particulieren zijn klant bij Breman. In het begin lieten we het aanmanen wel eens schieten, als we het al heel druk hadden met onze reguliere werkzaamheden. Dit deden we om reacties daarop te voorkomen, zodat we het niet nóg drukker kregen. Maar het aanmanen, moet natuurlijk altijd doorgaan. Daarom ging KCF dat voor ons doen. In het begin werkten ze vooral veel oud zeer weg. Ze zaten er strak op, om problemen en grote posten te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.”

Gehele creditmanagement

Inmiddels verzorgt KCF het gehele creditmanagement voor de particulieren. “Daarbij kijken ze naar de oorzaken waarom klanten niet betalen”, verduidelijkt Steven. “Is bijvoorbeeld de bankrekening gewijzigd? Of is een klant niet tevreden? KCF brengt de bron van die oorzaak boven water en lost deze meteen op, zodat wij verder kunnen. KCF heeft daar 100 procent de focus op liggen, terwijl het er voor ons vaak bij kwam.”

Nieuwe overeenkomst

Vanwege de goede ervaringen heeft Breman Service Genemuiden de overeenkomst onlangs weer verlengd. KCF maakt bij zijn diensten gebruik van zijn vernieuwde software Debiweb, dat structuur brengt in bedrijfsprocessen en creditmanagementtaken automatiseert. “KCF is goed in ontzorgen”, vertelt Steven. “Breman Service is goed in duurzame en energiebesparende oplossingen. Ieder zijn vak. De communicatie met niet goed betalende klanten moet op een juiste manier gebeuren. Blijkbaar doet KCF dat, want er wordt nu betaald. KCF zorgt dat onze trein op gang blijft.”

Meer referenties

‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’ ‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

‘Sinds we met KCF werken, hebben we niet meer hoeven afboeken op debiteuren’

Lees meer
‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’ ‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’

‘KCF legt een persoonlijke touch in de benadering van onze debiteuren’

Lees meer
"Dankzij KCF blijft onze liquiditeit goed" "Dankzij KCF blijft onze liquiditeit goed"

"Dankzij KCF blijft onze liquiditeit goed"

Lees meer

Contact Mogen we u ook meer kennis, tijd en geld bezorgen?

Bezoek: Zwartewaterallee 44-48
8031 DX Zwolle
Plan uw route »
Bel: +31 (0)38 - 385 18 60
Mail: info@kcf.nl
Volg:
>

Nieuwsbrief Ontvang tips, tricks, updates en nieuws

Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.

arrow-down arrow-left arrow-right dienst-werkkapitaal-optimalisatie dienst-klantacceptatie dienst-order-to-cash-procesanalyse dienst-service-overeenkomst dienst-debiteurenbeleid-uitvoering dienst-incasso facebook kernwaardes linkedin twitter