

Een gezond binnenklimaat, waar effectief gewerkt kan worden met forse energiebesparing én CO2-reductie. Daar zorgt MRC Innovatief Klimaatbeheer uit Wezep voor met de integratie en automatisering van de modernste installaties voor klimaatcomfort in gebouwen. Omdat directeur Evert de Vries zich daar met zijn bedrijf volledig op wil focussen, vertrouwt hij al decennialang op het debiteurenbeheer en incassowerk van KCF.
“De eerste keer dat ik met KCF in contact kwam, was in de beginperiode van MRC. Destijds ging een medewerker van ABN Amro bij KCF werken. We kenden elkaar en dus informeerde hij of ik behoefte had aan een partij om mijn debiteurenbeheer aan uit te besteden. Omdat mijn klantenkring nog klein was en slechts bestond uit mensen die ik goed kende, achtte ik dat nog niet nodig.”
“Al vrij snel groeide mijn klantenkring en legde ik alsnog contact met KCF. Helaas betrapte ik mezelf erop dat ik steeds vaker belletjes pleegde om facturen betaald te krijgen. Ik voelde me daar niet comfortabel bij. Op maandag zat ik nog met een klant om tafel om nieuwe plannen te bespreken en een paar dagen later moest ik hem bellen om een nog openstaande rekening te betalen. Ik merkte dat ik moeite had mijn frustratie te verbergen. Om de klantrelatie goed te houden, moest er iets veranderen.”
“Vanaf dat moment is KCF mijn debiteurenbeheer gaan doen. Een van mijn beste beslissingen ooit. Ik hoefde niet langer op een vast moment in de week belletjes te plegen, die vooral negatieve energie kostten. In plaats daarvan kon ik blijven doen wat ik leuk vind. En tegelijkertijd handelde KCF niet betaalde facturen heel diplomatiek af. In al die jaren heb ik slechts een vervelende case meegemaakt. Maar die klant wilde willens en wetens niet betalen en liet een incassotraject bewust uitlopen op een rechtszaak.”
“Voor het overige hoor ik van mijn klanten nooit klachten over de aanpak van KCF. Dat is voor mij de belangrijkste graadmeter voor hun werk. Maar daarnaast is het ook prettig dat ik totaal geen omkijken heb naar hun werk. Dankzij de koppeling met hun softwareprogramma Debisoft verloopt de communicatie hoofdzakelijk digitaal. Tenzij er een uitzonderingsgeval opduikt. Dan bellen ze altijd even om ons daarover te informeren en om achtergrondinformatie in te winnen.”
“Minimaal eens per jaar komt Martin bij me langs. Dan bespreken we alle lopende zaken. Na al die jaren is dat uitgegroeid tot een vertrouwensrelatie en voeren we altijd even een persoonlijke gesprek met over en weer belangstelling voor elkaar. Ik kan andere bedrijven KCF alleen maar van harte aanraden. Ze vormen een kleine, hechte organisatie. Dat maakt de werkwijze heel persoonlijk en zorgt ervoor dat KCF met korte lijntjes snel kan schakelen.”
Bezoek: |
Zwartewaterallee 44-48 8031 DX Zwolle Plan uw route » |
---|---|
Bel: | +31 (0)38 - 385 18 60 |
Mail: | info@kcf.nl |
Volg: |
Laat u elk kwartaal informeren over het beschermen en maximaliseren van uw werkkapitaal.